Médianapló

Médianapló - Gáz van az ellenzéki kommunikációval

2015. június 30. 10:36 - Zöldi László

Ma reggel 8.19-kor egy bértrollbosszantó álnevű kommentelő közölte tegnapi bejegyzésemről, hogy „sunyi Fidesz-propagandát” művelek. Ezt még nem mondták rólam. Vajon nincs-e fikarcnyi igazság az egyébként gorombaságtól mentes hozzászólásban?

Bár változatlanul az a benyomásom a baloldali ellenzék széttöredezett elemeiről, hogy levonultak a térképről, nincs kizárva, hogy a média ellenségesebben viselkedik velük szemben. Ezt sejteti Ujhelyi István, aki többnyire Brüsszelben időzik, noha tegnap hazai összefüggéseket boncolgatott. Például ezt: „Jelenleg nem jutunk médiaközelbe az akcióinkkal.” Kijelentését cáfolja, hogy a terjedelmes beszélgetés a Hír24.hu-n látott napvilágot, ami az országos nyilvánosságot jelenti, de elképzelhető, hogy a szocialista politikus nem is annyira az országos médiumokra gondolt, mint inkább a helyiekre. S ha már fideszes propagandát művelek, hadd említsem meg, hogy Orbán Viktor is hasonló gonddal küszködött a 2002-es választási vereség utáni hónapokban.

Miniszterelnökként hozzászokott a kolumnás (újságoldalnyi terjedelmű) interjúkhoz, csakhogy a megyei lapok kéthasábnyira, vagyis harmadnyira csökkentették az ázsióját. S hogy ezt minél kevésbé szenvedje meg, pártbéli vendéglátói megvásárolták a beszélgetésnek helyet adó kolumna „maradék” kétharmad részét. Fényképekkel, keretes anyagokkal egészítették ki az interjút. Az a különbség a két helyzet között, hogy az MSZP fél évtizeddel van a választási vereség után, és elfogyott ama pénze, amit bespájzolt. Vezető politikusainak marad a két hasáb, amelyet gyakran képtelenek tartalommal kitölteni.

Ujhelyi István szóba hozta Tóbiás Józsefet: „Tóbi menedzser, s a pártnak ilyen elnökre van szüksége.” Nem tisztem minősíteni az egy éve elnökösködő politikus szervezői adottságait, kommunikációs képességét azonban képes vagyok megítélni. Ennek ellenére tapintatból nem pedzegettem, mit művelt egy országos tévében június 23-án, az ATV Start című műsorában. A MET nevű magáncég busás hasznáról beszélt, mintegy 150 milliárd forintról. Amire azt kellett volna mondania, hogy olcsó, arra rávágta, hogy drága, amire meg, hogy drága, arra pedig, hogy olcsó. A műsorvezetőnek kellett figyelmeztetnie, hogy fordítva kellett volna, ha le akarja leplezni az Orbán-kormány gázzal üzletelő kedvezményezettjét. Elképzelem, amint a pártelnök kommunikációs munkatársai tépték a hajukat. Próbálták a nyilvános szereplésre fölkészíteni a főnököt, de nem sikerült.    

3 komment
süti beállítások módosítása